Laat die ene grote order nog maar even wachten…

In Verkoop // on December 7th, 2012 // by // No comment

Het is donderdagnamiddag laat als die ene prospect belt, waaraan je nu alweer een maand geleden een offerte hebt uitgebracht. Het is een offerte voor een opdracht waar je van droomt. Als deze opdracht doorgaat hebt je jouw jaartarget ruimschoots binnengehaald. De contactpersoon aan de andere kant van de lijn vraagt of je vrijdagmorgen kans ziet om even langs te komen,

Read More →

Verkoopwiskunde: V – R = S

In Verkoop // on December 7th, 2012 // by // No comment

Pardon, is dit een wiskunde les….? Nee, hou ik mijn publiek voor. ‘Dit is de meest onderschatte wetmatigheid waarmee verkooporganisaties te maken hebben.’

Read More →

Kwalificeren is (g)een kunst

In Verkoop // on November 30th, 2012 // by // No comment

Zou je zomaar € 100,- of meer uitgeven zonder te weten wat je ervoor krijgt? Natuurlijk niet! Het is heel normaal dat we eerst goed kijken naar de geboden dienst of goederen.

Read More →

Een (mis)sion statement

In Management // on November 30th, 2012 // by // No comment

Tijdens trainingsactiviteiten valt het steeds vaker op dat de deelnemers, die veelal de commerciële ruggengraat van een organisatie vormen, geen idee hebben wat de mission statement van hun eigen organisatie is. Dat is opmerkelijk, want juist commerciële mensen worden regelmatig geconfronteerd met de vraag; “waarom zou ik zaken met jullie moeten doen”. Een vraag waarvan de kern van het antwoord uit de mission statement zou moeten komen.

Read More →

Het is (bijna) nooit de prijs

In Verkoop // on November 30th, 2012 // by // No comment

PRIJS! Veel verkopers zijn er bang voor! Met neergeslagen ogen beantwoorden ze, redelijk verkrampt, de niet te ontlopen vraag naar de prijs.

Read More →
copyrigth 2012 CK-Motion
Top